ANNEMIN DEFOLU POGAÇALARI


Annem her misafir geleceği zaman evini temizler, aklar paklar poğaça kek börek vs yapar. Bunları da güzelce masanın üstündeki süslü tabaklarına dizer. Aradan bir iki aşırmaya kalkarsan da yersin paparayı, şşşt, yeme onları, sayılı! Ya bi kere de sayısız, sonsuz yap be annem diye çok dalga geçmişimdir.
Ya da misal güzelleri dizer masaya, ama defoluları yiyebilirsin -işte kenarı yamulmuş bir poğaça ya da ne bileyim bıçağın gazabına uğramış yarısı kalıpta kalmış bir kek dilimi filan-, onlar ayrı tabakta tezgahın üstünde durur. Ama şimdi bi yanda çörek otusu güzelce tam ortasına serpilmiş, geometrisi uygun poğaçalar dururken, kim ister yarısı fırın tepsisinde kalmış ayarı kaçmış poğaçayı?
Tat aynı tat ama insanın gözü masadakilerde kalıyor. Hep zoruma gider, yahu öz çocuğunum, niye hep defoluları yiyorum diye. Misafirler gidince yersin der hep. İyi de onun güzelliği fırından yeni çıkmış mis gibi kokarken yemesi. Şimdi okuyunca gözüne dizine dursun, kaç tepsi poğaça yaptım sana diye laf edecek biliyorum:) Ama yalan mı, her şeyin iyisi misafire!
Evlendikten sonra bi Jumbo çatal bıçak takımı gelmişti, açtım bi güzel yerleştirdim çekmeceye. Bi baktım annem bize geldiği bi sefer bunları tek tek kaldırmış, kutusuna geri dizmiş. Anne dedim hayrola? Ay dedi bi misafirin filan gelir yemeğe. O zaman çıkarır temiz temiz kullanırsın, gündeye eskitme bunları. Yaa dedim, doğru, Kraliçeyi ağırlayacaktım beş çayına hay allah!

Hepimiz misafir değil miyiz şu dünyada be annecim dedim, bırak da eskitelim. He yaa dedi, batırdık Jumbo çatallarımızı en güzel poğaçaların ortasına, afiyetle bi güzel yedik. Siz siz olun, hiçbir şeyin iyisini misafire saklamayın. Keyfini çıkarın anacım…





Börülcenin günlüğünü facebook'tan da takip edin:)

Yorumlar

En çok okunanlar

Isim Konusu

KIRKINI ÇIKARDINIZ MI?

Melbourne Gerçekleri Volume 1

Melbourne Gerçekleri Volume 2

Kültürel Kodlar

Yarra Valley Wineries / Şarabımızı nerde tatsak?

Ayakkabılarınızı mı çıkarırsınız, galoş mu alırsınız?

AVUSTRALYA GÖÇMENLIK BASVURUSU

Türkiye Tatili Sonrası Avustralya’ya Dönüş

Turuncu Balık