ÖPÜŞÜRKEN KAÇ YANAKTAN ÖPENLERDENSİNİZ?

Toplum olarak eş dost akrabayla öpüşmeyi severiz. Bi  o yana, bi bu yana, muck muck.

Buraya ilk geldiğimde hiç unutmuyorum, Türkiye’den tanıdığım bi arkadaşla buluştum, hamlemi yaptım, bi sağa, bi de sola derken a-aaa benim ikinci öpücük havada kaldı mı!

Neyse, sonra öğrendik, burada öpüşme tek yanaktan oluyormuş. Aussilerle problem yok, tek yanak, ama Türklerle karşılaşınca durum karışık, iki yanaktan mı öpmeli yoksa tek yanaktan mı?

Buranın kültürüne alışmışlardır diye düşünüp tek sefer öpsen ‘aman bu da hemen gavur olmuş’ derler, yok iki yanağa yapışsan ‘ay sen hala buraya adapte olamamışsın’ eleştirisi gelir! Ne yapsan olmuyor:) Yapışıp herkesi dudaktan mı öpsem acaba?

Tek taraf olunca bi de, çift öpüş gibi şıp bi yana şıp öbür yana olmuyor o iş; orda bi yanak yanağa geçen süre var, işte o –belki saniselik an- zaten senkronu bozan şey. Karşındaki hala yanağını yanağında tutmaya çabalarken sen o yanaktan diğerine hamleni yaptığın zaman istenmeyen denkleşmeler olabiliyor.


Ben artık el sıkıyorum ya, en güzeli :)


Yorumlar

En çok okunanlar

Isim Konusu

KIRKINI ÇIKARDINIZ MI?

Melbourne Gerçekleri Volume 1

Melbourne Gerçekleri Volume 2

Kültürel Kodlar

Yarra Valley Wineries / Şarabımızı nerde tatsak?

Ayakkabılarınızı mı çıkarırsınız, galoş mu alırsınız?

AVUSTRALYA GÖÇMENLIK BASVURUSU

Türkiye Tatili Sonrası Avustralya’ya Dönüş

Turuncu Balık