Depresyon ve Avustralya

Burada eğitim öyle iyi, şöyle güzel diye yazıp yazıp duruyorum. Çocukları sıkmıyorlar, sürekli gırgır şamata, ev ödeviyle yormuyorlar, oyunla öğreniyorlar, her şey güllük gülistanlık…
Tabi ki çocuğun hayal gücünü, kendine olan güvenini kırmamak başka bir şey, ancak iş sanki biraz çığrından mı çıkıyor ne?
Haftasonları, tatillerde bayramlarda hep eğlence, spor, kahkaha…
Misal Pazartesileri Maviler okulda klasik ‘how was your weekend’ ritüeline başlamışlar bile. Geçenlerde çok meşguldük ve tüm hafta sonu evdeydik. Çocuk Pazar akşamı uff ben şimdi Pazartesi ne anlatıcam, haftasonu hiç bişey yapmadık dedi. Ben dumur oldum tabi. İlla bir şey yapıp eğlenmek zorunda mıyız? Bi sefer de sıkılarak evde otursak olmaz mı?
Kötü eleştiri yok, yaptığın sürekli övülüyor, mütemadiyen pozitif şeyleri öne çıkarıyorlar. Eee? Bu çocuklar büyüyor, sonra en ufak bi eleştiriye, strese dayanamayan yetişkinler olup çıkıyorlar. Ülkede herkes depresyonda anasını satayım! 
Üniversite öğrencileri bizim maruz kaldığımız eğitimin neredeyse üçte birine maruz kalıyor, herkes bi bunalımda, psikologlarda. Çocuklar aman depresyona girip de okulu bırakmasın diye nerdeyse biz yapacaz ödevlerini.
Herkesin bi danışmanı (counsellor) var, iki ders alıyorlar birini bi türlü yetiştiremiyorlar, hemen bunalıma giriveriyorlar. Ülkenin nüfusu 20 milyon, 1 milyonu depresyonda, 2 milyonunda ‘anxiety’ var. Köyde yaşayanların yüzde yirmisinin akıl sağlığı zaten yerinde değil. Ben söylemiyorum, araştırmalar söylüyor. 
Depresyonu ya da psikolojik desteği önemsemediğimden değil, ama el insaf yani her dört kişiden birinde akıl sağlığı problemi varsa başka bi problem var bence. Batı toplumu olarak uzaya koloni kurmaya adam gönderiyoruz ama herkes mutsuz, bu ne lan? 
Hayır, biz iyi bu kadar maruz kaldığımız gündeme, eğitime, zorluklara, sınavlara rağmen kafayı oynatmamışız. Ne sağlam ruh halimiz varmış. Bir şekilde ayakta kalabilmişiz, yaşam sevincimizi kaybetmemişiz ya ona da akıl sır erdirmek mümkün değil.
Hangisi iyi bazen insanın kafası karışıyor. Hayır, sürekli olarak ‘sus otur… olmamış bu… sıfır’ zihniyetli psikolojik kötek üzerine kurulu bir eğitim sistemiyle bi teknolojik gelişme beklemek zaten imkansız. 
Ancak, akıl sağlığı ve mutluluğun sırrı nerede?

Yorumlar

En çok okunanlar

Isim Konusu

KIRKINI ÇIKARDINIZ MI?

Melbourne Gerçekleri Volume 1

Melbourne Gerçekleri Volume 2

Kültürel Kodlar

Yarra Valley Wineries / Şarabımızı nerde tatsak?

Ayakkabılarınızı mı çıkarırsınız, galoş mu alırsınız?

AVUSTRALYA GÖÇMENLIK BASVURUSU

Türkiye Tatili Sonrası Avustralya’ya Dönüş

Turuncu Balık