Sudan Muhabbetler

Geçen Brsibane’a konferansa gittiğimde (Avustralya’nın büyük şehirlerinden biri) konferansta İranlılarla tanıştım. İslamik ülkesiniz siz değil mi diye sordu Aussiler, hayır biz Persian’ız dediler. Israr etti karşı taraf. İyi ama hükümetiniz Islamic… ‘Yes the government is Islamic, but people are not’, diye çırpınarak aslında NE olduklarını anlatmaya çalıştılar. Otuz yıldır da anlatmaya çalışıyorlar sanırım…
Ve bu durumdan çok da uzak olmadığımı fark ettim.
Neyse sonra Dominicalılarla tanıştık, kimse onların cumhuriyet mi demokrasi mi neyle yönetildiğini sormadı. ‘Ohh how nice’ deyip geçtiler.

Bana da soracaklar diye korktum. Neresinden başlayıp anlatacağım?
80 milyonluk ülkeyiz, daha ne olduğumuzu biz bile anlayamadık ki, başkalarına anlatalım. Doksan yıllık bir Cumhuriyet var, aslında moderniz, bi yandan da dini bütün bir ülkeyiz, demokrasi var, ama bi yandan da yok, parlamenter sistem var, diktatörlüğe karşı da boş değiliz…
Bir diğer favori soru da Ermeni meselesi. 100 yılı aşkındır tartışılıyor, konferans arası sadece 15 dakika, isterseniz hiç girmeyelim…

Allahtan bana uzun sorular sormuyorlar. ‘Lovely country’ deyip geçiyorlar. Ya gitmiş ve bayılmış oluyorlar ya da gitme planı yaptıklarını söylüyorlar. Ve ben bunun değişmesini hiç mi hiç istemiyorum.

…Evet evet genelde Müslümanız, yoo hayır Arapça bilmiyoruz, evet ayrı bir dilimiz var: Türkçe, biz de sizin gibi Latin harfleri kullanıyoruz… Haklısınız evet yemeklerimiz ve tatlılarımız harikadır, hayır humus her gün yediğimiz bir şey değil, daha çok güney bölgesine ait bir meze çeşidi. Yok hepimiz kebap sevmeyiz :) Güney ve Güneydoğu daha çok et ağırlıklı, İç Bölgeler karbonhidrat ağırlıklı, Batı da daha çok sebze ve balık yoğunluklu beslenir. Elma çayı mı? Sadece turistlere verilen bir şeydir, biz normal çay içeriz, yoo yoo asla süt koymayız. Evet çayı çok seviyoruz… Bi de onun adı Greek Salad değil, aslında Mediterrenean yani Akdeniz salatası. Pirinci mi, yok buharda yapmayız, yemeğini yeriz biz... Evet çok misafirperverdir Türk halkı haklısınız… İstanbul’u ben de çok seviyorum, yok uçmadım balonla Kapadokya’da nasıldı güzel miydi?...

Ben böyle sudan muhabbetler yapmak istiyorum ya!

Yorumlar

En çok okunanlar

Isim Konusu

KIRKINI ÇIKARDINIZ MI?

Melbourne Gerçekleri Volume 1

Melbourne Gerçekleri Volume 2

Kültürel Kodlar

Yarra Valley Wineries / Şarabımızı nerde tatsak?

Ayakkabılarınızı mı çıkarırsınız, galoş mu alırsınız?

AVUSTRALYA GÖÇMENLIK BASVURUSU

Türkiye Tatili Sonrası Avustralya’ya Dönüş

Turuncu Balık