AVUSTRALYA İlk İzlenimler

Bundan sonra Hello yok, Helllleeeeuuuu var,
Tenk yu yok, Tenk yyyyiiiiuuuuuu var, illa uzayacak.
So değil, sooööööyyyyy
Know değil, neuuuüüüüüyyy
Her şeyin sonuna ‘iiieeeeüüüüyyy’ ekledin mi oldu bu iş!

Geçen benim tez supervisor takımıyla buluştum, 3 gürbüz Australian 'mate'. Bize haftaya anlatırsın nasıl bir araştırma yapmak istediğini dediler, böyle bi relaxlar, tamam proposalı yazdık da ulan ben napıcam, siz bana demiceniz mi şöyle yap böyle yap... beni böyle başı boş bırakırsanız ben yan gelir yatar sonra da derin sularda boğulurum dedim, tabi tam böyle demedim :) benim biraz yönlendirilmeye ihtiyacım var, bi köşesinden tutar bi outline çıkarmama yardım edersiniz değil mi dedim.
Derslere girmeye başladım, allahım öğrenciler bi konuşuyorlar hiç bir kelimenin sonu gelmiyor, böyle hepsini yuta yuta içe doğru konuşuyor veletler, hani sırf öğrenci olsam sınıfta konuşulanın yarısını anlamsam arada kaynar giderim de hoca statüsünde her şeyi anlamam lazım, bazen kendi aralarında bi kaptırıp gidiyorlar, şamata gırgır, zaten acayip farklı bir ‘slang’ var hiç alışık olmadığımız, yakalayabilene aşkolsun.

Onun haricinde okul süper, şehir süper, manyak ötesi aktivite var, böyle gez gez bitmez, insanlar iyi, ne Fransiz kibiri, ne Alman höthötlüğü, ne Amerikan yavşaklığı, ne de Rus suratsızlığı var. Ama mekan bir İngiliz mekani mi Asya mekani mi anlamak zor, zira çekik gözlüler acayip derecede fazla. Ha bir de aklınızın alabildiği her şey pahali, ev, yol, su, yemek, aktiviteler, giyim kuşam, eşya, her şey abi her şey...

Şehirde her şey var, ister git bar pavyon takıl, ister dünya mutfaklarını dene, ister konserdi festivaldi, istersen parklara bahçelere göllere git piknik yap, dere kenarında koş kaykay yap, istersen deniz kenarında sörf yap, her şey mümkün, all-in-one.


Yorumlar

En çok okunanlar

Isim Konusu

KIRKINI ÇIKARDINIZ MI?

Melbourne Gerçekleri Volume 1

Melbourne Gerçekleri Volume 2

Kültürel Kodlar

Yarra Valley Wineries / Şarabımızı nerde tatsak?

Ayakkabılarınızı mı çıkarırsınız, galoş mu alırsınız?

AVUSTRALYA GÖÇMENLIK BASVURUSU

Türkiye Tatili Sonrası Avustralya’ya Dönüş

Turuncu Balık